Carregant dades
un moment, si us plau

Agenda d’activitats al voltant del dia mundial de l’aigua

11 març 2025
Catalunya viu una escassetat d’aigua crònica, agreujada per la sequera, el nou Govern ha presentat un pla per garantir l’aigua els pròxims anys. Però què implica realment aquesta estratègia? Quin impacte tindrà en el medi ambient, la ciutadania i l’economia? Les Terres de l’Ebre sabem de primera mà els efectes d’aquesta situació: la manca de pluges està reduint el cabal del riu Ebre i agreujant la regressió del Delta, però també augmenta la pressió sobre el riu, amb nous projectes de transvasaments i grans regadius.

En aquesta trobada, analitzarem com s’està gestionant l’escassetat hídrica i quines són les perspectives de futur per al territori. Tot i que el transvasament de l’Ebre ja no es planteja de forma oberta, projectes com la dessaladora del Foix (Cunit-Cubelles) seran el mecanisme per connectar les xarxes del CAT i ATLL, per dur a terme el transvasament de l’Ebre a Barcelona. Quin impacte pot tenir això per a l’Ebre i el seu delta?

T’hi esperem!

Agenda completa de la Plataforma en Defensa de l’Ebre:
 
Dimarts, 18: Reunió amb la consellera Sílvia Paneque i roda de premsa
Conjuntament amb les organitzacions de la Cimera Social de l’Aigua.
 
Dimarts, 18: Els deures urgents de Barcelona en temps de sequera | 18h | al MACBA (Barcelona)

Amb Albert Recio (Federació d’Associacions Veïnals de Barcelona), Aura Vidal (Enginyeria Sense Fronteres i Aigua és Vida), Josep Sabaté (Plataforma en Defensa de l’Ebre i Aigua és Vida) i Laia Forné (Institut de Recerca Urbana de Barcelona).

Dimecres, 19: VEUS DE L’AIGUA #1 – Les dessalinitzadores no solucionaran la sequera | 18h | al YouTube d’Aigua és Vida

Amb Annelies Broekman (investigadora del grup d’aigua i el canvi global del CREAF) i Elisa Berdalet (biologa marina i investigadora de l’Institut de Ciències del Mar ICM-CSIC) i Andrea Arnal (periodista especialitzada en comunicació científica).

Divendres, 21: Jornada per la bona gestió pública de l’aigua a les Terres de l’Ebre | al Campus Terres de l’Ebre de la URV

Jornada està destinada a alcaldesses i alcaldes de les Terres de l’Ebre; regidores i regidors amb responsabilitats en matèria d’aigua; personal tècnic de les administracions locals; col·legis professionals del territori; i persones vinculades a la recerca en l’àmbit de la gestió de l’aigua i la sostenibilitat.

Divendres, 21: Com afecta la sequera a les Terres de l’Ebre? | 19h | a la seu de la PDE
Jornada oberta on analitzarem com s’està gestionant l’escassetat hídrica i quines són les perspectives de futur per al territori. Tot i que el transvasament de l’Ebre ja no es planteja de forma oberta, projectes com la dessaladora del Foix (Cunit-Cubelles) seran el mecanisme per connectar les xarxes del CAT i ATLL, per dur a terme el transvasament de l’Ebre a Barcelona. Quin impacte pot tenir això per a l’Ebre i el seu delta?
Recent posts

    Leave a comment

    Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

    This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.